Sunday, April 19, 2009

JUMPA DIMANA YA?

Kemarin Sabtu, pagi-pagi lagi aku keluar rumah dengan hubby. Aku ada program di PPS, Sembulan. Mula-mula kami pigi Tanjung Aru, kedai dekat korner depan Pejabat Daily Express ada jualan mee goreng...... sedap. Kami sarapan disitu.

Sambil-sambil buka-buka tutup makanan yang terletak di atas meja, aku senyum-senyum pada makcik yang jualan di situ. Lalu makcik tu tanya .....
"siapa ya? macam aku pernah liat....jumpa dimana ya?" Aku pun nda tau mau jawab apa, sebab aku pun nda ingat siapa dia. Terus dia sambung lagi ..."masa kenduri kahwin kali kan..?" Aku pun jawab : " ya, mungkin juga, di Likas ya?" Mak cik tu pandang je sama aku, sambil senyum-senyum, dia pun nda ingat dimana dia jumpa aku tapi rasa-rasanya macam dia pernah jumpa akulah.

Ini bukan kali pertama orang yang aku jumpa bilang macam diurang pernah jumpa aku. "Wah muka aku ni 'familiar' kah?" aku tanya sama hubby. Dia pun nda menjawab. Terus aku teringat, mustahil juga makcik ni ada tengok gambar aku dalam blog.

'Jangan-jangan dia nampak gambar aku dalam newspaper ni' aku bilang sama hubby ku. Hubbyku diam je....nda menjawab. Aku bukan artis atau orang kenamaan yang selalu keluar newspaper dan tv. Jangan-jangan ada pelanduk dua serupa ni tau?

2 comments:

J O N K said...

belum jadi artis, tapi calon artis mba :)

CHINA DOLL said...

Auntie, ada tag untuk auntie. Hehehe...