Monday, February 9, 2009

WAHAI SANG BUAYA




hARI Sabtu yang lalu (7 Februari) kami bawa budak-budak melawat Taman Buaya Tuaran yang terletak di Kg. Lok Batik, Jalan Sulaman, Tuaran.

Bestnya kalau ada tempat macam ni, bukanlah aku mau piara buaya, tapi kalau ada kebun tanam pokok-pokok dan rumah kampung - macam rumah yang diperbuat daripada bambu di Taman ni.

Sempat lagi kami menyiut ikan - anak ikan talapia di parit yang dibuat khas. He he he teringat masa kanak-kanak riang dulu-dulu.

9 comments:

NONG said...

Ya..mungkin da bertambah binatang2 dalam taman tu kan.
Kali terakhir kami pergi sana bawa anak2 pertengahan tahun 2007.Lama sudah o.
Kalau ada rumah sendiri boleh buat taman2 baitu.Tapi kalau saya yang inda pandai tanam bunga ni, memang indada harapan mau kasi cantik halaman.Harap bunga yg kena tanam dipasu sedia la..hehe

Aiso said...

aku mau piara ikan ja la dlm akuarium. bukan untuk perhiasan tapi tunggu basar sikit mo dimakan hehehe. koruk ka, tolopiaa ka, apa apa ja la. buaya inda berani no boh. mahal tul ikan di kk ni. kin panas.

NONG said...

Piara ja buaya mainan bo.Inda payah pakai air.Biar2 ja dlm umah mengampai..hehe
Mana2 pun mahal ba ikan..
Paling murahla kalau pukat sendiri kali hehe.mimang kin panas

AragangTandik said...

Ia betul tu ikan di KK ni mahal betul. Kemarin aku beli ikan tenggiri RM18.00 satu kilo, apa buli buat nda ada ikan - yang lain lagi lebih mahal. Kalu musim basung atau ikan besr mata ada, tentu aku beli - basung pun mahal sudah oooo.

CHINA DOLL said...

Aa'ah... kalo bulih piara buaya bagus. Kalo ada pencuri, terus kena ngapp...

P/S: Auntie, visit my blog. Aku tag auntie tu. Mesti buat tu tag ya. Senang saja tu.

NONG said...

AragangTandik..
itu ikan basar mata tu kalau di sini Kota Marudu kana panggil ikan 'Uji Rashid'.heheehehee

AragangTandik said...

dISINI PUN SAMA juga Nong - jan lupa buka e-mail kio. Doll - auntie suda bikin - tengoklah betul kah tu? auntie ni nda berapa pandai bah fasal kom ni baru je belajar he he he, maklum lah sudah 'vintage' buli masuk museum he he he.

$en$ei said...

sapa ka china doll ni?

AragangTandik said...

Ala anak si Lias bah - UMS tu? Kee Clan juga.