Thursday, March 12, 2009

KAHWIN LAGI?

Semalam siok-siok aku tengok Dairy Akademi Fantasia, tiba2 kawan aku telefon. Kawanku ini jarang-jarang juga menelipon - sibuk........ memangpun ........"ko tau kah aku dikasi tau oleh si Polan ....si Anu tu memang nda guna....... nda buli diharap." bilangnya (lebihkurang lah) he he he. Kawanku ni memang meluat sama Si Anu bah ......sebab dia suka bejanji tapi nda ditepati.

Kawan kami si Anu tu tetap tetap lah LELAKI YANG SUDAH BERISTERI. 'Ko tau? si Polan bilang dia Kawin lagi~!"

Uik tekazut aku bah, 'betulkah tu?' kawanku betanya sama aku. "Entahlah pula, nda juga ada ku dengar....kenapa nda ko telefon dia tanya?" aku bilang. "Eeeeh segan pula, marah dia nanti, ko lah telefon". kawanku menyuruh ku. "Dia tu memang 'playboy' bah kan?, kesian bininya, baaaaiiiiiik betul, cantek lagi tu" tambah kawanku lagi.

Entahlah, aku pun heran kenapa lelaki suka bebini banyak - kesian juga para pebinian ni. Tetapi sebaiknya lah pebinian-pebinian mesti berdikari. Menurut kata Datuk Maznah (iron lady) "perempuan mesti punya wang lebih daripada lelaki." he he he macam ku suka pula kata-katanya ni. Mari kita bersatu bikin duit banyak-banyak supaya nda payahlah begantung sama lelaki, apa macam?

8 comments:

NONG said...

Saya tertarik pula dengan entry ini..Susah mau cakap ba perempuan zaman sekarang.Indada yang di mau laki orang. Tinggi sekolah malah ada kerja, laki urang juga dia mau. BUDUHhhhhh..
Yang lelaki ini pun 2x5 juga.Mau kawin banyak, kasi beranak banyak2 lepas itu kawin lagi lain. Yang inda dikahwin entah berapa banyak. Bayangkan wahai perempuan.:)

AIRMAS said...

Salam, Nong - inda sudah ko sebok? he he he betul cakap ko Nong - yang bikin susah perempuan pun perempuan juga kaaannn? Bah sudah ko buka e-mail? nanti jawab ke.

Aiso said...

aik... hahahah. aku indada yg mau ka? aiseeeey...

AIRMAS said...

Baa kah Nong mogiim poh kah Sumandak ontok ditompinaiku Aiso. Osionan aso koruang modop. he he he.

kyro said...

Saya setuju 100 persen sama Datuk Maznah itu.Bukan saja wanita perlu berdikari tetapi perlu tahu hak dari segi perundangan terutama yang berkaitan dengan harta sepencarian dan anak-anak.PPS perlu lebih berperanan dalam hal ini.

akibaragon said...

Bukan semua lelaki kuat bebini bah...ada juga yang malu2 dan segan2 nda pandai mencari bini...hehehe.. tapi sekali dapat bini adehh... bini dia pula yang besar kepala...wuakaka.. manusia-manusia

NONG said...

aina...buleh baitu Arimas. Bisa d atur.hehee. mau saiz yang macam mana? Yang 3G, Ramping Maut atau yan sedang2 sahaja?...hahaha:)

AIRMAS said...

Aik itula bah Nong aku elaan banar nunu selira di topinae ku ti. teringat pula lirik lagu ni ..."dia tidak cantek mak, dia tidak jelek mak, yang sedang2 saja, yang penting dia setia...." he he he.