Monday, February 23, 2009

HIDUNG TINGGI?

hE E he lain pula bunyinya tajuk entry aku kali ni. Fasal hidung. Oh ya kalau ada yang tertanya-tanya kenapa aku lama nda update blog ni, sebetulnya aku baru balik dari Sandakan.

Nantilah aku cerita fasal trip ke Sandakan, aku mau cerita dulu fasal hidung. he he he. Balik dari Sandakan, kereta pun kotor dan nda sanggup cuci sendiri, maka dihantarlah ke 'car wash' dekat Kompleks Karamunsing. Sambil menunggu kereta dicuci aku duduk di kedai kopi entah apa nama kedai tu aku pun nda ambil pusing, tapi disitu ada ramai orang sedang sarapan.

Banyak lah menunya yang sinonim dengan daerah Tawau seperti Nasi Kuning, Soto Banjar, dan juga lain2 seperti mee goring, nasi lemak dan kueh mueh. Sedang aku asyik makan soto banjar ku aku nampak kawan ku duduk dipenjuru kedai. Dia senyum dan aku pun senyum tanda mengakui kehadirannya.

Siap makan minum aku pun pigi ke mejanya bertanya kabar, langsung bercerita aku pigi ke Sandakan melawat saudara di sana. Sampailah bab aku mengenalkan saudaraku itu ada kaitan dengan sesaorang yang kami dua-dua kenal yang aku kasi nama si G. Adakah patut si kawanku itu kata si G tu 'hidung tinggi' sambil menunjukkan hidungnya sendiri. Aku terkejut, ingatkan maksudnya hidung si G tu tinggi sebab dia berketurunan Arab aku pun kata 'jangan bah, mengata dulang paku serpih ......" aku rupa-rupanya tersalah anggap - he he he aku fikir dia bilang hidung si G tu tinggi sama juga sama hidungnya sebab si kawan ku itu pun Arab.

Bila aku fikir2 balik, rupa2nya maksudnya si G tu Sombong, ' hidung tinggi' kah kah kah. Nah kau.

4 comments:

NONG said...

Hai..mau di sukat tu tau berapa ketinggian hidung dia..hehehee
Kalau macam hidung saya yang mimik lagi inda macam mana ah..
Apa pn sikap 'Hidung Tinggi' da elok diamalkan..

Aiso said...

pa la dia bilang pastu?

AragangTandik said...

he he he dia buat nda tau je, dia tu mimang tebiat dia suka menyakat orang - aku kenal betul sikap nya.

Kee Heritage said...

hidung saya pun kemek, sudahlah tu telinga pun sebelah tinggi sebalah randah..kalau pakai spek tambah ketara..kalau pakai spek nda mo stay jatuh jatuh sebab hidung dan telinga saya.. sebab tu saya malas pakai spek mata, rela nda nampak.. ramai orang salah sangka tuduh saya nda mo pakai spek takut nda alanji konon... kakakakaaa...