Wednesday, January 7, 2009

HENTIKAN KEKEJAMAN

HENTIKAN KEKEJAMAN

SAY NO TO WAR


Teringat pula aku kemarin - adakah patut konon aku ni mau bikin sambal - tumbuk lah aku ni lada, lada padi lagi tu, tiba-tiba melancit nah tekena bah muka ku, adui! adui! mak pedasnya.

Rasa-rasanya macam kena bakar bah mukaku. Mau-mau juga lebih setengah jam aku kepedasan. Ku tengok-tengok dicermin, kalau2 hitam sudah muka ku tebakar, nda juga pulak, tapi rasanya macam dibakar bah geng. Ish ish bayangkan macam mana rasanya sakit budak2 yang kena bedilan bom dan mortar di Palestine tu? Ini baru tekena lada sudah kesakitan macam mau mati.





4 comments:

Aiso said...

telampau juga rejim zionis ni. dari aku budak iniiiii saja kerja dorang.

Aiso said...
This comment has been removed by the author.
nong_Justina T said...

Kalau aku ni ada kuasa kan,aku kasi hilang kaki sama tangan durang yang suka berperang ni..

Keperitan yang mereka alami tak dapat dijangkau oleh fikiran kita...infiniti bah. Kalau yang mati tu hidup balik,saya mau tanya apa dia rasa..tapi itu sesuatu yang mustahil kan?

Biarpun akhirnya kita juga akan mati,biarlah kematian itu bukan dalam situasi seperti di atas..

huhhh...sesak nafas aku o..

Cherry said...

susah la orang yang anggap diri berkuasa sesuka hati saja ambil nyawa orang.. tidak tau dia berperang untuk siapa sebenarnya.. padahal orang2 yang di bela konon tu tidak mau pun peperangan mau hidup aman saja..