Monday, January 5, 2009

LELAKI OH LELAKI

AKU ? kegemaran baru ku membaca blog - terutama blog kawan-kawan sekampung (negeri). Kalu ada masa terluang baca juga yang lain yang menarik minat. Sangat menyentuh perasaan ku kini selain kisah Pencerobohan di Gaza - Melati Duka dan Awang Muslihat.

Untuk Melati Duka dan Awang Muslihat - Lelaki bagi ku

AKU - dikelilingi oleh Lelaki dalam hidupku

DIRUMAHKU - tinggal enam orang kesemuanya Lelaki kecuali Aku.

TETAMUKU - hampir 90 % remaja Lelaki

DIPEJABAT - Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Pengurus Besar dan Timbalan Pengurus Besar -
semuanya Lelaki.

LELAKI - bapaku, atukku, adekku, suamiku, kawan dan kekasihku.

JENIS LELAKI - ada penyayang, ada yang penyangak - penyayang macam bapa dan anakku.

BAGIKU - Lelaki memang EGO, serabut dan punya 'instinct" survival serupa haiwan (opps bukan menghina)

- Untuk kepuasan diri, Lelaki sanggup korbankan apa saja termasuk anak dan isteri . Kesimpulannya - Lelaki memang Pentingkan Diri Sendiri.

NOTA:KATA IBUKU TENTANG BAPAKU - "Dia bukan saja suamiku tetapi dia adalah "GURUKU".
Oleh itu AWAS LELAKI, Jangan sampai 'Perempuan" jadi "Betina" kerana belajar daripada kamu Sang Lelaki.

5 comments:

Aiso said...

wow!!! terus aku ingat mama sm bapa la. contoh couple yg sangat ideal bagi aku. kalu bukan asuhan dorang berdua, nda tau jadi apa suda aku ni. paling aku suka sikap suka menghormati ornag lain. banyak tul org lain tinggal dirumah kita mama sma bapa pelihaara dan jaga kan? yg jadi yb dan datu pun ada. hmm... selalu lgi tu dorang bawa budak2 sakit di angkut entah dari mana2. sampai bermingu2 budak2 ni ikut tinggal dirumah supaya kami yg kici2 masa tu ada kawan dirumah. :)

AIRMAS said...

Ya kan, aku ingat lagi rumah kita dulu yang dekat dispensary Tandek (ko belum lahir lagi) banyak budak sekolah tinggal - macam asrama bah rumah kita. Nampaknya rumahku pun mirip-mirip gitu he he he

Kak Jayn said...

lelaki? siapa itu lelaki?
Hahaha..jgn marah sang pria, saya cuma ikut sentimen mereka ini...Nampak kecewa bangat sih..Jgn gitulah, masa tuhan menciptakan lelaki kalau tanpa fungsi? walaupun most of the time untuk menyakitkan hati gadis-gadis(perempuan) seperti melatiduka.Hehehe. Tapi salah kita jg sebagai perempuan. Kenapa sih kita berikan mereka ruang untuk menyakiti kita? Make a truce-lah dear. Give & take. Lelaki dan perempuan saling melengkapi @ and hello...i'm not talking about LOVE only.
Choose love, not war!

TOMPINAI said...

Lelaki juga manusia,tidak sempura. Dan hidup ini tidak lengkap kalau tidak ada lelaki atau wanita, saling memerlukan. Yang penting penerimaan diri..

Cherry Sansita de Falconi said...

sa rasa bukan la lelaki ni jahat in general, tapi kita kena cari yang sesuai dengan diri kita kan? hehehe..
sa tidak sesuai ba bincangkan isu ini, teda pengalaman... =)